Gå till innehåll

Forskare larmar: För många vita människor i reklam

Forskare slår larm: för många vita i svensk reklam. Trots Sveriges demografi kritiseras turistreklam för att överrepresentera "vita kärnfamiljer" och sakna migranter från Mellanöstern. Samtidigt är det just den skandinaviska kulturen – IKEA, köttbullar, blonda människor och unik arkitektur – som lockar turister. Kanske borde vi istället fokusera på att få verkligheten att matcha den positiva bilden av Sverige, snarare än att försöka ändra reklamen.

Donera gärna via Swish: 123 121 49 31 (Rplay Nordic Media AB) Eller Bankgiro: 212-6381 Bli medlem i kanalen för att stötta Riks https://www.youtube.com/channel/UC92Oxzg1gRXf7awoRX3GG8g/join


Glöm inte bort att prenumerera på vår kanal om ni gillar det vi gör! 👍 Kommentera gärna men glöm inte bort att hålla en trevlig ton!

Besök gärna vår hemsida på riks.se

Glöm inte bort att följa oss på: Instagram: https://www.instagram.com/riksstudios/ Facebook: https://www.facebook.com/Riksstudios Twitter: https://twitter.com/Riksstudios

Vi tar gärna emot era synpunkter på våra program: 💻 redaktion@riks.se

Tipsa oss: tips@riks.se Ansvarig utgivare: Richard Sörman

Senaste från Riks