

Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson utesluter inte möjligheten att Sverige kan ta fram egna kärnvapen.
– Vi måste kunna ha en debatt om det, säger han till Göteborgs-Posten.
– Vi hade ju en väldig kompetens i kärnteknik för länge sedan, säger han vidare.
– Jag tycker att allt ska vara på bordet i det här läget.
Partiledarna för M, KD och L är inte främmande för att ingå i det franska kärnvapenparaplyet, vilket även SD är öppen för.
Kommentarer förhandsgranskas inte av Riks och är inte redaktionellt material. Du är själv juridiskt ansvarig för det du skriver i kommentarsfältet.