
Avbokningar och raderade mejl var i själva verket medvetet sabotage mot restaurangen Panos Panos Tavern.
”Det här har varit något helt nytt”, skriver restaurangägaren på Facebook.
Det började med att mejl från gäster raderades, restaurangens bokningssystem stängdes av viktiga dagar och stora sällskap som bokat bord fick plötsliga avbokningar. Problemen medförde att det för många gäster såg ut som att Panos Panos Tavern var fullbokade, trots att restaurangen hade lediga platser.
Men det man på den grekiska restaurangen i Göteborg trodde var tekniska problem visade sig vara avancerat sabotage, som pågick i månader och som resulterade i att tusentals gäster inte kunde boka, fick sina bokningar avbokade eller aldrig fick svar på sina förfrågningar.
”Det var som om en osynlig hand hela tiden låste dörrarna för våra gäster”, säger ägaren Panos Papadopoulos i en intervju med magasinet Livets Goda nyligen. Han är än idag kanske mest känd för att 1986 ha grundat klädmärket Panos Emporio.
Han lyckades till slut lösa mysteriet med de tekniska problemen efter att ha anlitat IT-specialister och detektivbyråer. Genom experthjälpen kunde man säkra allt bevismaterial och lämna det vidare till polisen. Och gärningsmannen visade sig ha suttit mitt i verksamheten, avslöjar Panos Papadopoulos i sitt inlägg på restaurangens hemsida.
Men Panos Papadopoulos väntar fortfarande på att en förundersökning ska inledas. Han är besviken på rättsväsendets oförmåga att beivra och utresa brott mot företagare.
Kommentarer förhandsgranskas inte av Riks och är inte redaktionellt material. Du är själv juridiskt ansvarig för det du skriver i kommentarsfältet.